22# Otwarte spotkanie ludzi przedsiębiorczych

? No.5: Bohaterów Monte Cassino 5/U2, 81-805 Sopot

Może się wydawać, że klientom zależy tylko na niskiej cenie, więc jeśli każe mu się zapłacić za swoje produkty czy usługi mniej, wygramy.
Nic bardziej mylnego.
Za obniżeniem ceny idzie obniżenie… wartości. A klientowi zależy na wielu rzeczach, takich jak doświadczenia klienta, miła i profesjonalna obsługa, doradztwo, szeroki asortyment, oferowanie kilku produktów czy usług w jednym miejscu, specjalizacja czy dbanie o potrzeby klienta.
Jeśli klient nie poczuje wartości, i tak nie otworzy portfela.
Tak więc zbadaj jego potrzeby i postaraj się kompleksowo je zaspokoić. Bo na wojnie cenowej łatwo o straty – traci przedsiębiorca, który obniża koszty do granic opłacalności i klient, który dostaje produkt wątpliwej jakości. A zawsze może znaleźć się ktoś, kto zaoferuje jeszcze niższą cenę…

Bartosz Langa

Nazywam się Bartosz Langa i jestem Szamanem Marketingu w wiosce balanGO.pl. Szamanimy tam nad strategiami marketingowymi, budujemy marki i projektujemy wprowadzanie produktów na rynek. Blade twarze mówią, że #marketingirobie!
Wiedzę na temat marketingu, sprzedaży i rozwoju testuję na co dzień w kilku spółkach, w których jestem udziałowcem. W jakich branżach? Od hutniczego sektora B2B, po sprzedaż B2C.
Chętnie dzielę się wiedzą – jestem wykładowcą MBA Marketing na Uczelni Łazarski i ASBiRO. Opowiadam m.in. o marce osobistej, przemyślanej komunikacji z klientami i sprzedawaniu więcej za wyższą cenę. Firmy często zapraszają mnie na eventy albo do przeprowadzenia szkoleń swoich pracowników z marketingu i sprzedaży.

fot. Marek Cywiński